Київ-Москва: небо на замку
Субота, 31 жовтня 2015, 11:39Tweet |
Це сталось після повного закриття авіапростору України для російських авіакомпаній, у тому числі для транзитних перельотів. Причина - незаконні польоти до анексованого Криму, інших заборонених зон, невиплати штрафів у розмірі 700 млн грн та перевезення зброї через наш авіапростір у Сирію. Відтак, дістатись у Москву чи інші міста Російської Федерації можна: одним із 15 потягів, які курсують у російському напрямку, автівкою, автобусом, або літаком з пересадкою, кажуть у Мінінфраструктури.
”Наразі чимало компаній пропонують стиковочні рейси у Москву з пересадкою у Кишиневі, Мінську, Ризі та Стамбулі, - додає редактор авіапорталу «Авіабіз» Богдан Долінце. - Крім того, як відомо, більшість пасажирів, які летіли у російському напрямку, були транзитними і пересідали у Москві та інших містах Росії на літаки дальнього сполучення. Після закриття неба подорожуючі просто здійнюватимуть пересадки у інших хабах. Зокрема, у Ризі, Європі, Стамбулі”, продовжив він. На думку експерта, закриття неба з Росією у далекій перспективі може зіграти на руку українським компаніям, які заберуть на себе дальні напрямки, приміром, у Штати та Азію.
“У короткостроковій перспективі авіакомпанії втратять, а в довгостроковій —можуть виграти”, переконаний він. Як відомо, з 657 тисяч пасажирів, які летіли з/в Росію лише 187 тисяч літаками українських авіакомпаній (МАУ, Дніпроавіа і Мотор Січ), інші — російськими. У свою чергу президент МАУ Юрій Мірошников оцінює втрати компанії від закриття авіасполучення у шість мільйонів доларів. Наразі компанія планує збільшити кількість польотів у Мінськ — з одного до двох рейсів на день.
Щодо звичайних пасажирів, які часто літають у Москву у відрядження, то вони ще у певній розгубленості. “Днями довелось летіти у Москву через Стамбул. Це нонсенс. Втратила час і гроші”, - поскаржилась днями знайома у фейсбуці.
На сьогодні експерти не беруться прогнозувати скільки діятимуть авіасанкції. За даними Мінінфраструктури, щодо 29 російських авіакомпаній вони застосовані на рік, щодо інших — можуть бути зняті, щойно російська сторона зніме їх з наших авіакомпаній. Поки ж пасажирам і авіакомпаніям треба пристосовуватись до існуючих реалій і зробити все можливе, аби подорожі були зручними, не били по гаманцю та не були надто тривалими. На сьогодні гравці ринку вже активізувались і запропонували чимало транзитних і стиковочних рейсів у різних напрямках. Поки що за зниженими цінами, але, за прогнозами фахівців, через низку факторів авіаперевізники змушені будуть підняти їх на стиковочні рейси на 20-30% і на транзитні — на 50%. Наразі подорож літаком у Москву (з пересадкою у Мінську) стала довшою на 1,5-2 години.
Добавить комментарий