Для українських водіїв введуть штрафи за балами
Четвер, 16 липня 2015, 17:58Tweet |

Вчора Рада прийняла закон, що змінює систему штрафів за порушення правил дорожнього руху. Так, тепер система штрафів порушників ПДР буде бальною.
Це означає, що кожній людині, у якого є водійські права, на початку року будуть нараховуватися 150 балів, пише газета “Вєсті”.
Після кожного порушення з цих 150 буде відніматися певна кількість балів, і тільки після того, як людина піде в мінус, він повинен буде заплатити штраф. Скільки балів «коштує» те чи інше порушення, будуть ще вирішувати.
Радник голови МВС Антон Геращенко каже, що, наприклад, за перевищення швидкості буде нараховуватися 50 балів. За словами заступника глави МВС Еки Згуладзе, бюджет від цього несильно постраждає. Є нововведення і в порядку оплати штрафів. За новим законом, якщо порушник протягом трьох днів заплатить 50% штрафу, постанова про стягнення вважається виконаною. Якщо штраф не буде сплачений протягом 30 днів, сума штрафу подвоюється. Якщо ж автомобіліст не заплатить штраф протягом 60 днів, матеріали будуть передані до виконавчої служби Мін’юсту, людину позбавлять права водити авто на шість місяців, і при цьому він все одно повинен буде заплатити штраф і пеню.
Також законом передбачається введення обов’язкової фото- і відеофіксації порушень. При цьому дані про порушення ПДР будуть приходити автомобілісту поштою разом із фото- і відеодоказами. При бажанні він може залишити свій телефон і e-mail, і тоді дані будуть надходити йому по цих засобах зв’язку. Ще одне нововведення - відповідати за порушення ПДР буде власник авто, а не той, хто був за кермом у цей момент.
«Якщо ви даєте свою машину комусь у користування та не хочете при цьому відповідати за можливі порушення, ви повинні написати відповідний лист в ДАІ», - сказав нам експерт з автобезпеки Богдан Аганін. Також, за новими правилами, відібрати у водія права можна тільки через суд (зараз це може зробити інспектор, якщо в ДТП водія визнали винним). Крім того, якщо зараз патрульний має право затримати водія на три години, то за новим законом цей час збільшується до 24 годин. Ще одне нововведення - сума штрафів за кожне порушення тепер буде конкретною, без інтервалу, який дуже часто ставав приводом дати хабара заради більш «гуманного покарання».
Експерти оцінюють новий закон неоднозначно. «В принципі, плюсів і мінусів в ньому десь 50 на 50. Безсумнівно, великий плюс - в бальній системі. Тобто водіям буде даватися певний кредит довіри (ці 150 балів). Не факт, що від цього вони будуть менше порушувати, але зате це допоможе в боротьбі з корупцією. Якщо людина зможе розплатитися за своє порушення балами, інспектору не буде сенсу приписувати йому неіснуючі провини і брати за них хабарі », - вважає автоюрист Андрій Вареник.
Головним мінусом закону він вважає необхідність оплати штрафу власником авто, якого не було за кермом. «Думаю, ця норма може викликати хвилю оскаржень в суді. Хто захоче платити за те, чого не робив? Можливо, з часом цей пункт якось врегулюють», - говорить Вареник. Богдана Аганина бентежить цей же пункт закону.
«А як бути, якщо машина оформлена на юрособу? Якщо вона належить якійсь фірмі, за кермом їздить відразу кілька водіїв, з кого в підсумку будуть віднімати бали? »- Дивується експерт. Правда, для того щоб все це запрацювало, в містах потрібно масово встановлювати камери, але на це потрібні гроші. Аганін впевнений: після того як в Україні введуть обов’язкову фото- і відеофіксацію, смертність на дорогах впаде на 30%.
«Така світова практика. У країнах, в яких ця норма діє, смертність набагато нижче. І, до речі, Україна - єдина країна в Європі, в якій все ще немає відеофіксації порушень на дорогах », - розповідає Аганін. Звідки в бюджеті візьмуться гроші на покупку і обслуговування приладів для фото- та відеофіксації, поки незрозуміло.
«Йдеться про кілька мільйонів гривень. Крім того, потрібно буде постійно стежити за збереженням цих приладів, тому що, наприклад, на трасах поза містами самі водії часто демонтують і ламають їх », - каже Вареник.
Джерело: Вести
Добавить комментарий