Новий водопровід по-київськи
Четвер, 25 грудня 2014, 11:37Tweet |
Модернізація насосних станцій, перехід від хлорування води на застосування гіпохлориду натрію, нові аварійно-відновлювальні автомобілі — усе це чекає сферу водогону столиці уже в 2015 р.
До кінця грудня “Київводоканал” матиме у розпоряджені нові технічні автомобілі, що допоможуть значно швидше реагувати на аварійні пошкодження мережі та економити кошти. За словами представників “Київводоканалу”, одна така “ISUZU NPR” замінює 3-4 старих машини. Це, у свою чергу, значно ергономічніше, оскільки на місце виїжджає одна невелика, але потужна автівка з
новим обладнанням, що може практично повністю ліквідувати пошкодження. Окрім того, це Техніку було закуплено за рахунок інвестиційної складової, що є у тарифах на холодну воду.
Зараз закрита на реконструкцію одна із будівель Дніпровської водопровідної станції. Цікаво, що фактично забезпечення водою лягло на станцію, введену в експлуатацію в 1939р. Справді, це унікальна інженерно-технічна будівля — вона подає третину питної води для столиці і працює на повну потужність. Не зважаючи на те, що технології та обладнання за 75 років у світі змінилися, Київ лише зараз починає реконструювати водопровідні станції.
У 2015 р. «Київводоканал” планує модернузівати та реконструювати насосні станції, оскільки старе радянське обладнання не справляється із робочим тиском. Перебільшення — майже 12%. Один
насос наразі споживає 1100 мВт на добу. Унікальне насосне обладнання, що планується закупити у найближчі терміни дозволить економити 20-30% коштів, що йдуть на оплату електроенергії. Уся програма з реконструкції та модернізації насосних станцій та електрообладнання обійдеться в $11 млн. Таку суму виділить Світовий банк на основі тендеру в рамках проектівводопостачання та водовідведення “Розвиток міської інфраструктури-2”. Покривати кредитні кошти планується все з тієї ж інвестиційної складової, закладеної в тарифах.
За словами Вікторії Яковлєвої радника з інформаційної політики “Київводоканалу”, найгірший період для мережі (а як відомо, вона у поганому стані по всьому місту) — це перепади температури, коли замерзає і розмерзається вода. Буває, що в деньтрапляється до 40 аварій.
Довжина водопровідної мережі сягає 4 000 км. За цей рік поміняли 20 км труб — це 0,5%. На наступні роки планується замінювати до 30 км цих комунікацій — у першу чергу, аварійні зони.
Ігор Ніконов, перший заступник голови КМДА, зазначив, що перекриття шляхів через аварійні пошкодження водопровідної та теплової мережі не перевищуватиме 5 днів (у виключних випадках 10).
Ще одним нововведенням “Київводоканалу” є перехід від технолгії знезараження питної води хлоруванням до застосування гіпохлориду натрію, що є значно кориснішим для здоров’я людини. До того ж, при очищенні води застосовується озонування, що покращує органолептичні (смакові) якості води.
Хочеться вірити, що у 2015 році ці плани втіляться, а кияни споживатимуть питну воду високої якості.
Альона Романюк
Добавить комментарий